לאורך שבילי היער הקריר

מאז ומעולם הייתה לי משיכה לפירות יער ולכן שמחתי לגלות את יתרונותיהם התזונתיים. בפוסט הנוכחי אתמקד בחביבים עליי ביותר והם האוכמניות. אוכמניות דלות בקלוריות (43 קק"ל למאה גרם) ובעלות עומס גליקמי בין הנמוכים ( 5 למנה של 120 גר'). הן מכילות אנטוציאנינים (אתם מוזמנים להכנס לפוסט על פיגמנטים צמחיים לתזכורת) שמחקרים הראו כי הם מדכאים שגשוג וגורמים למוות של תאי סרטן. יש בהן ריכוז גבוה של החומר פטרוסטילבן , מולקולה הדומה במבנה לרסברטול המוכר לנו מיין אדום. מחקר שיצא השנה, גילה את המנגנון המולקולרי דרכו הפטרוסטילבן תורם להפחתת רמות חימצון הכולסטרול בדם ובכך גם להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. בנוסף, הפטרוסטילבן נחקר בהקשר ליכולתו להגן במידה מסויימת מפני הדרדרות קוגניטיבית בזקנה.
אוכמניות הן הפרי העשיר ביותר במינרל מנגן. ההמלצה היומית לצריכת מנגן היא 1.8 מ"ג לאישה ו2.1 מ"ג לגבר. מבין תפקידיו העיקריים של המנגן הם יצירת רקמות חיבור ושריר וגדילה והתרבות. המנגן משתתף בתגובות אנזימטיות הקשורות לניטרול רדיקלים חופשיים במיטוכונדירה ויכול להגן מפני סוגי סרטן מסויימים. מחסור באנשים אומנם נדיר, אך יכול להתבטא בבעיות פוריות.
אומנם אוכמניות אינן פרי נפוץ בארץ, והן נמכרות הרבה פעמים קפואות, אך הן מהוות תוספת אסתטית ובריאה לקינוחים, כתוספת ליוגורטים וגם סתם ככה לבדן.

רכיבים (3 סועדים):

חבילה וחצי של טופו משי במרקם רך
חבילה של 300 גר' אוכמניות קפואות
מנה של אבקת חלבון (השתמשתי ב Alfa Vegan בטעם שוקולד)
חצי כף טחינה גולמית
חפיסת שוקולד מריר 85%
שקית סוכר וניל
הכנה:
1. שמים את חבילת השוקולד לתוך כלי ששמים בסיר עם מים רותחים ומשאירים להמסה .
2. לתוך בלנדר שמים ¾ חבילת טופו משי רך יחד עם שקית סוכר וניל, חצי כוס אוכמניות, חצי סקופ אבקת חלבון וחצי כף טחינה.
3. מפעילים את הבלנדר עד לקבלת מרקם אחיד.
4. מעבירים את העיסה לכלי אחר ומכניסים למקרר.
5. לאחר ניקיון הבלנד, מכניסים לתוכו ¾ חבילת טופו משי עם ½ סקופ של אבקת חלבוןן ומחצית מהשוקולד שהמסנו.
מפעילים עד לקבלת מרקם רך ואחיד.
6. לוקחים כלי הגשה שקוף (כדי שיראו את השכבות) ומכניסים את התמיסה הראשונה שהכנסו למקרר לשכבה הראשונה.
כך עושים עם התמיסה השוקולדית השנייה ומעלייה שמים בעדינות את המחצית השנייה של השוקולד המריר שהמסנו.
לבסוף, מכסים בשכבה יפה של אוכמניות.

Jin. Li: Blueberry Component Pterostilbene Protects Corneal Epithelial Cells from Inflammation via Anti-oxidative Pathway, Scientific RepoRts | 6:1940
https://www.ars.usda.gov/…/news-2014/blueberries-and-health/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *