טמפה: הטופו המשודרג

הטמפה הוא מזון אינדונזי מסורתי המיוצר בדומה לטופו מפולי סויה. טעמו עשיר יותר ותהליך הכנתו שונה. כדי להכין טמפה, משרים את פולי הסויה במים עד שהקליפה החיצונית ניתנת להסרה. לאחר מכן מתסיסים את הפולים עם פטריה שנקראת Rhizopus oligospours למשך 24 שעות באינקובטור בטמפ' של 30 מעלות. פטריית ה Rhizopus oligospours ניזונה מהסוכרים ומחומצות השומן של פולי הסויה, גדלה על פניהם ומחברת ביניהם עד ליצירת גוש אחד. בתהליך, הפטריה מייצרת מטבוליטים אשר מונעים מפטריות מזנים נוספים להתפתח ואף חומר אנטיביוטי שנמצא כי הוא עמיד בפני חומציות וטמפ' קיצוניים.
בנוסף, הפטריות מפרישות אנזימים המקלים על העיכול של הטמפה. הטמפה עשיר בחלבון, סידן (142 מ"ג ל100 גר'), מכיל יותר סיבים ופחות חומצה פיטית מאשר הטופו.
צורת הכנת הטמפה נקראת "עיבוד מסורתי" ולכן הטמפה אינו נחשב למזון מעובד.

רכיבים (2 סועדים):

  • חבילת טמפה 250 גר'
  • 2 כוסות ברוקולי
  • 300 גר' תפוח אדמה בייבי
  • כף שמן קנולה/שומשום
  • חצי כוס רוטב סויה
  • 4 ראשי שום
  • חצי כוס בירה

הכנה:
1. משאירים את הטמפה להפשרה
2. מכינים מרינדה מהסויה, בירה ושיני השום
3. משאירים את הטמפה במרינדה לשעתיים (אפשר גם יותר)
4. מבשלים את תפוחי האדמה מחכים שיתקררו וחותכים.
5. על מחבת מחוממת עם 2 כפות שמן שמים את תפוחי האדמה ראשונים.
6. כעבור 10 דק' מוסיפים את הטמפה והברוקולי. ניתן לשפוך קצת מהמרינדה על תפוחי האדמה והברוקולי שכבר על המחבת.
7. לבשל כ 20 דק', תוך כדי לערבב.

ערכים תזונתיים למנה:
462 ק"קל, 29 גר' חלבון, 45 גר' פחמימות ו18.5 גר' שומן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *